ΠΡΟΣΩΠΑΑΠΟΨΗΔέμος: Νέο χάπι εντός 2020 θα αντικαθιστά 7 συνολικά σε σπάνια ασθένεια

Δέμος: Νέο χάπι εντός 2020 θα αντικαθιστά 7 συνολικά σε σπάνια ασθένεια

- Advertisement -
  • Γράφει η Χριστίνα Χατζηπαλαμουτζή

Μια νέα καινοτομία πρόκειται να εισαγάγει την επόμενη χρονιά η ελληνική φαρμακευτική επιχείρηση DEMO στην εγχώρια αγορά, με διεθνείς προεκτάσεις, λανσάροντας ένα νέο χάπι το οποίο θα υποκαθιστά τη χρήση 7 συνολικά χαπιών σε σπάνια ασθένεια, όπως επεσήμανε ο Δημήτρης Δέμος, αντιπρόεδρος της DEMO, στο πλαίσιο του Innovation Forum 2019.

Μια νέα καινοτομία πρόκειται να εισαγάγει την επόμενη χρονιά η ελληνική φαρμακευτική επιχείρηση DEMO στην εγχώρια αγορά, με διεθνείς προεκτάσεις, λανσάροντας ένα νέο χάπι το οποίο θα υποκαθιστά τη χρήση 7 συνολικά χαπιών σε σπάνια ασθένεια, όπως επεσήμανε ο Δημήτρης Δέμος, αντιπρόεδρος της DEMO, στο πλαίσιο του Innovation Forum 2019.
Δημήτρης Δέμος, αντιπρόεδρος της DEMO

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Στο χθεσινό Φόρουμ Καινοτομίας, υπό τον τίτλο «Η καινοτομία ως μοχλός ανάπτυξης» το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και η Πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, ο κ. Δημήτρης Δέμος τόνισε χαρακτηριστικά, πως «ένα καινούργιο φάρμακο αναμένεται εντός του 2020 σε μορφή χαπιού από την DEMO. Το χάπι θα υποκαθιστά τη χρήση 7 χαπιών σε μια ορφανή ασθένεια, επιτυγχάνοντας πραγματικά πολύ ικανή συμμόρφωση ασθενών. Πρακτικά, για την τοπική επιχειρηματικότητα που δεν διαθέτει κεφάλαια για να επενδύσει σε νέες πλατφόρμες η απάντηση βρίσκεται στην “οριακή καινοτομία”. Δηλαδή στον τρόπο με τον οποίο μπορείς να μετασχηματίσεις ένα προϊόν. Να αποκτήσει οριακά καινοτόμα χαρακτηριστικά».

Αναφερόμενος στην έννοια της Καινοτομίας, ο κ. Δέμος αναφέρθηκε στα πρώτα βήματα που εισήγαγε η DEMO πριν από μια 20ετία περίπου, λανσάροντας σε πλαστικό περιέκτη φαρμακευτικά σκευάσματα που μέχρι πρότινος υπήρχαν σε γυάλινες συσκευασίες.

«Διαπιστώσαμε ότι η χρήση των φαρμάκων που αγοράζουμε από τα φαρμακεία, δεν έχει καμία σχέση με τη χρήση που έχουν στα νοσοκομεία. Όταν πάει κάποιος και αγοράζει ένα κουτί αντιβίωσης ή χαπιών, παίρνει το κουτί στο σπίτι και το ανοίγει. Το χρησιμοποιεί. Είναι αυτός που το καταναλώνει».

«Στο νοσοκομείο υπάρχει μια μεγάλη διαφορά. Αυτός που το χρησιμοποιεί είναι διαφορετικό άτομο από αυτό που το καταναλώνει. Συνήθως, το χρησιμοποιεί η νοσοκόμα. Όμως, μια νοσοκόμα έχει να διαχειριστεί 30, 40, 50 κουτιά την ημέρα που αφορά τους αντίστοιχους ασθενείς στο 8ωρο της. Αυτό τι σημαίνει;»

Σύμφωνα με τον κ. Δέμο, «Υπάρχει αντίστοιχη ανάγκη για το προϊόν, την οποία μέχρι πρότινος δεν είχαμε εντοπίσει. Ούτε οι πολυεθνικές το είχαν εντοπίσει, οι οποίες ήταν πάντα επικεντρωμένες στην καινοτομία. Να ανακαλύψουν ένα νέο μόριο, μια καινούργια δραστική ουσία, που θα έχει θεραπευτική αξία».

Καινοτομία μέσα στο ίδιο το προϊόν

«Δεν είχε κανείς τη λογική ότι μέσα στο innovation θα υπήρχε αξία που σχετίζεται με το ίδιο το προϊόν. Το νοσοκομειακό προϊόν έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που είναι η ευχρηστία του. Το πόσο user friendly είναι. Πώς βοηθάει την καθημερινή δουλειά του νοσηλευτικού προσωπικού για να το χρησιμοποιήσει. Πάνω λοιπόν σε αυτό το κομμάτι ήρθαμε και αναπτύξαμε ενέσιμα προϊόντα τα οποία μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν σε γυάλινο περιέκτη, γυάλινο μπουκάλι. Εμείς κοιτάξαμε και το βάλαμε σε πλαστικό περιέκτη και αυτό ουσιαστιαστικά ήμασταν η πρώτη εταιρεία το 1997 που βάλαμε αντιβίωση σε πλαστικό μπουκάλι» τονίζει ο κ. Δέμος.

Από τον ορό στο… φάρμακο

«Αξιοποιήσαμε την τεχνολογία που υπήρχε μέχρι τότε στον ορό. Βάλαμε στη συσκευασία πιο σύνθετα μόρια. Αυτό μπορεί να ακούγεται εύκολο αλλά ουσιαστικά σημαίνει πάρα πολλές αλλαγές επί της διαδικασίας, με πολύ σημαντικές λεπτομέρειες σε τεχνικές διαδικασίες» σημειώνει ο κ. Δέμος.

«Πάνω σε αυτή τη διαδικασία που αλλάξαμε ήρθαμε και προσθέσαμε “οριακή καινοτομία” στο marketing, το οποίο εφαρμόσαμε. Μέχρι εκείνη τη στιγμή οι φαρμακευτικές έκαναν focus στον διευθυντή της κλινικής ή στον γιατρό που συνταγογραφούσαν. Εμάς αντίθετα δεν μας άγγιζε ο τομέας της δραστικής ουσίας ή κάποιο θεραπευτικό αποτέλεσμα, για το οποίο ήδη είχαν επικοινωνήσει στην διάρκεια της πατέντας οι πολυεθνικές εταιρείες που είναι και οι innovators».

Προστιθέμενη αξία…

«Ουσιαστικά πήγαμε και μιλήσαμε στο νοσηλευτικό προσωπικό για το πόσο εύκολη κάνει τη ζωή του το προϊόν μας» σημειώνει ο κ. Δέμος. «Ποιοτικώς ήταν σωστό και η προστιθέμενη αξία του προϊόντος ήταν καθαρά η ευχρηστία του. Άρα η προσέγγιση που κάναμε ήταν καθαρά σε επίπεδο χρήσης. Δώσαμε λύση στον άνθρωπο που το χρησιμοποιεί. Και σε αυτή την περίπτωση είναι η νοσοκόμα».

«Φυσικά έπρεπε να έχουμε οργανωμένο δικό μας legal department προκειμένου να κατοχυρώσουμε το προϊόν μας. Αυτό το κομμάτι της οριακής καινοτομίας που βρήκαμε είχε τελικά παγκόσμια απήχηση. Είκοσι χρόνια μετά από την διαπίστωση που είχαμε κάνει, είδαμε ότι το 70% της παγκόσμιας αγοράς τα μόρια που μπορούν να πωλούνται σε πλαστικό περιέκτη, ακολουθούν αυτή την τακτική και όχι τη γυάλινη συσκευασία. Ουσιαστικά ήρθαμε και αυτό που εισαγάγαμε εκείνη την περίοδο είναι αυτό που λέμε υβριδικά προϊόντα» καταλήγει ο κ. Δέμος.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ