Η νικοτίνη προκαλεί ταχεία αύξηση της πίεσης του αίματος και σοβαρές βλάβες στους πνεύμονες, ενώ ακόμη και αν κάποιος σταματήσει το κάπνισμα, η επίδραση της νικοτίνης μπορεί να διαρκέσει για χρόνια.

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Η υγιεινή διατροφή και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορεί να σας βοηθήσουν να εξαλείψετε τη νικοτίνη από τον οργανισμό σας. Ορισμένες τροφές περιέχουν συστατικά τα οποία βοηθούν τον οργανισμό να καταπολεμήσει και να απομακρύνει με φυσικό τρόπο τα κατάλοιπα της νικοτίνης.

Δείτε τις 6 καλύτερες τροφές που θα σας βοηθήσουν να αποβάλλεται τη νικοτίνη από το σώμα σας:

Μπρόκολο: Είναι πλούσιο σε βιταμίνες C και Β5. Το κάπνισμα μειώνει τα επίπεδα της βιταμίνης C στον οργανισμό. Προσπαθήστε να καταναλώνετε περισσότερο μπρόκολο για την εξάλειψη της νικοτίνης από τον οργανισμό σας.

Πορτοκάλια: Ο χυμός πορτοκαλιού είναι πλούσιος σε βιταμίνη C. Η τακτική κατανάλωση πορτοκαλιών θα ενισχύσει το μεταβολισμό σας και θα μειώσει το στρες, το οποίο είναι “διακόπτης” επιθυμίας για νικοτίνη από ένα εξαρτημένο άτομο.

Χυμός καρότου: Εάν καπνίζετε, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε ότι κάθε φορά που ανάβετε ένα τσιγάρο η νικοτίνη παραμένει στο σώμα σας για τρεις ημέρες. Η νικοτίνη προκαλεί, επίσης, βλάβες στο δέρμα σας. Ο χυμός καρότων είναι καλός για το δέρμα και είναι πλούσιος σε βιταμίνες Α, C, Κ και Β, που έχουν αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικές στην απομάκρυνση της νικοτίνης από τον οργανισμό.

Σπανάκι: Το σπανάκι είναι ένα από τα καλύτερα λαχανικά για την υγεία, διότι δεν είναι μόνο πλούσιο σε βιταμίνες, αλλά περιέχει επίσης μεγάλες ποσότητες φολικού οξέος.

Ακτινίδια: Αυτό το “θαυματουργό” φρούτο θα σας βοηθήσει να εξαλείψετε τη νικοτίνη από το σώμα σας. Τα ακτινίδια είναι πλούσια πηγή βιταμινών Α, C και Ε. Όταν καπνίζετε, τα επίπεδα αυτών των βιταμινών μειώνονται.

Νερό: Το κάπνισμα αφυδατώνει το σώμα σας. Σύμφωνα με πολλές έρευνες, με άφθονο πόσιμο νερό μπορείτε να σταματήσετε το κάπνισμα και να αποβάλλεται τη νικοτίνη από τον οργανισμό σας.

Οι επιπτώσεις της νικοτίνης

– Σε έξι ώρες η παροδική αύξηση της καρδιακής συχνότητας και της αρτηριακής πίεσης αρχίζει να επανέρχεται στις αρχικές τιμές.

– Σε 48 ώρες δεν υπάρχει πλέον νικοτίνη στο σώμα.

– Στους 3 – 9 μήνες η πνευμονική λειτουργία αυξάνεται έως και 10%.

– Στα πέντε χρόνια ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής μειώνεται στο μισό του κινδύνου που διατρέχει ένας μη καπνιστής και σε δέκα χρόνια «πέφτει» στα ίδια επίπεδα.

Τα ευεγερτικά αποτελέσματα της διακοπής του καπνίσματος είναι αναμφισβήτητα. Αρκεί κανείς να καταφέρει να «αντέξει» τον πρώτο μήνα τα στερητικά συμπτώματα, ειδικότερα τον πονοκέφαλο, τη δυσκολία συγκέντρωσης, την ευερεθιστότητα, τις διαταραχές ύπνου, το έντονο άγχος. Αυτά οφείλονται κυρίως στην έλλειψη νικοτίνης, μία από τις 4.000 διαφορετικές ουσίες που έχουν ανιχνευθεί, η οποία μπορεί να μην είναι καρκινογόνος, είναι όμως άκρως εθιστική.

Η εισπνοή της νικοτίνης μέσω του αίματος μεταφέρεται στον εγκέφαλο και συνδέεται με τους ειδικούς υποδοχείς νικοτίνης. Αυτοί βρίσκονται κοντά σε κέντρα του εγκεφάλου που έχουν να κάνουν με την ηδονή και το αίσθημα επιβράβευσης. Όταν κάποιος σταματάει το κάπνισμα στερείται αυτόματα αυτών των αισθημάτων και παράλληλα αρχίζει να βιώνει στερητικά συμπτώματα τα οποία συνήθως διαρκούν 3 – 5 εβδομάδες.

Η έντασή τους σχετίζεται με την ποσότητα των τσιγάρων που κατανάλωνε ο πρώην καπνιστής. Ο λόγος είναι απλός. Όσο περισσότερο καπνίζει ένα άτομο τόσο αυξάνονται οι υποδοχείς της νικοτίνης. Μετά τη διακοπή του καπνίσματος απαιτείται χρόνος για να μειωθούν ξανά. Αυτοί πάντα «θυμούνται», απλά η μνήμη αμβλύνεται.

Άλλη μία επίπτωση της νικοτίνης στον οργανισμό αφορά τη δράση της στα αγγεία. Η νικοτίνη είναι αγγειοσυσπαστική ουσία, που σημαίνει ότι όταν καπνίζουμε η διάμετρος στα αγγεία μειώνεται. Με τη διακοπή του καπνίσματος διαστέλλονται ξανά τα αγγεία. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που εκδηλώνεται πονοκέφαλος στο άτομο που σταματάει το τσιγάρο. Εξαιτίας της διαστολής των αγγείων επανέρχεται και η φυσιολογική θερμοκρασία στα άκρα.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα